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2024/01/26 09:30:00 Exploring Hometowns through Virtual Reality: A Student's Journey

  • Category授業関係
  • Posted byTomomi Hadada
Exploring Hometowns through Virtual Reality: A Student's Journey

Hello everyone, I'm Tomomi Hanada, a third-year student in the Global Tourism Department. This past spring semester, I embarked on an intriguing project titled "My Hometown Project," under Professor Eric Hawkinson's course. The project involved creating a Virtual Reality (VR) tour, utilizing 360-degree photography and audio recording. This wasn't just a technical exercise; it became a journey into the heart of our roots.

The project allowed us to delve deeper into our hometowns, exploring their nuances and hidden gems. The beauty of this VR tour was its ability to transport us to different places, from well-known spots to lesser-known locales, each narrated with personal stories. It made the experience more relatable and engaging compared to traditional tours.

Building on this in the fall semester, we applied our skills to design tours in six locations in Kyoto: Arashiyama, Amanohashidate, Ine, Hozu, Miyama, and Wazuka. Students were divided into groups of ten, each tackling a different area. I was part of the Hozu group. Despite never having visited Hozu, thorough research was necessary. Planning the tour felt like actual travel, considering transportation and realistic itineraries. This experience opened my eyes to unconventional Kyoto tourism, where I could immerse myself in nature and discover local specialties.

For our presentation, we used MAICO to project 360-degree photographs on a large screen, guiding our audience through the tour in English. The addition of videos for transportation segments added a sense of realism and immersion. It was a revelation how many worthwhile places exist that we often overlook. This project ignited a desire in me to explore every corner of Kyoto.

The group work, initially challenging due to the large number of participants and lack of cohesion, eventually came together through persistent communication, role delegation, and discussion. The sense of accomplishment after completing the tour was immense, proportional to the effort we invested.

This experience significantly enhanced my communication and presentation skills. It was a testament to how collaborative efforts and technology can bring the stories of our hometowns to life, transcending language and geographical barriers.

こんにちは。グローバル観学科3年次生の花田朋実です。
私はエリック・ハーキンソン教授による春学期の英語の必修授業で、「私の故郷プロジェクト」に取り組みVRツアーを作りました。VRツアーには、360度写真や録音機能を使いました。

このプロジェクトは私にとって、自分の故郷をもっと深く知るきっかけとなりました。また、クラスメイトの故郷も簡単に訪れることができます。有名なところからマイナーなところまで個人の経験話つきで案内してくれるので、ストーリー性があり、普通のツアーよりも親しみやすいように感じました。

また秋学期には春学期に学んだ技術を使い、京都の嵐山、天橋立、伊根、保津、美山、和束の6箇所のうちから10人ずつの班に分かれてツアーを企画しました。私は保津のグループでしたが、実際には訪れたことがなく、細かい調査が必要でした。実際に足を運ぶときと同じ様に交通手段を用いたり、無理のない移動計画を練ったりするのは大変でしたが、王道ではない京都の観光を通して、自然と一体化する体験が出来たり、地域の特産品を知ることが出来たりしました。

発表ではMAICOを利用し、大スクリーンに360度の写真を映し出して英語で案内するツアーを行いました。訪れるスポットだけではなく、移動のための動画も用意してくださっていて、臨場感に溢れるリアルな体験が出来ました。

この授業を通して実は知らないだけで、訪れる価値のある場所がたくさんあると分かり、もっと京都の端まで訪れてみたいと思う様になりました。このグループでの活動は人数も多く、最初はまとまりがなく中々思う様に進みませんでしたが、声をかけ続け、役割を分担して、話し合いを重ねることで、ツアーが完成し、大変だった分、達成感が大きかったです。この経験を通してコミュニケーション力やプレゼンテーション力が向上しました。

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